سرخط خبرها

اعزام ۵۵ هزار مسافر از تهران به مرز‌های چهارگانه طی پنج روز گذشته (۷ شهریور ماه ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۸۱۵۴۶
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
اعزام ۵۵ هزار مسافر از تهران به مرز‌های چهارگانه طی پنج روز گذشته (۷ شهریور ماه ۱۴۰۲)
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافری شهر تهران گفت: با بیان اینکه در پنج روز گذشته ۵۵ هزار مسافر از تهران به مرز‌های چهار گانه اعزام شدند، گفت: حجم سفر‌ها با توجه به نزدیکی به روز اربعین افزایش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، وریا علیمردانی در خصوص وضعیت سرویس دهی به زائران اربعین حسینی در پایانه‌های شهر تهران، گفت: سفر‌های اربعین از ابتدای هفته جاری در پایانه‌های تهران اوج گرفته است. چرا که ما تنها ایستگاه زمینی حرکت در تهران به سوی چهار مرز اصلی برای سفر اربعین هستیم. به عبارت دیگر هر شهروندی که بخواهد با استفاده از حمل و نقل عمومی و تاکسی به مرز‌های چهارگانه غرب برود، می‌بایست از پایانه‌های جنوب و غرب حرکت کند.

وی با بیان اینکه در پنج روز گذشته ۵۵ هزار مسافر از تهران به مرز‌های چهار گانه اعزام شدند، گفت: حجم سفر‌ها با توجه به نزدیکی به روز اربعین افزایش یافته است. به گونه‌ای که تنها در روز یکشنبه حدود ۱۲ هزار مسافر از طریق پایانه‌های جنوب و غرب به مرز‌های غربی کشور اعزام شدند که البته عمدتا به مرز مهران می‌روند به گونه‌ای که در این مدت حدود ۴۵ هزار نفر به مرز مهران سفر کردند.

وی با اشاره به اتخاذ تمهیداتی برای پوشش هر چه بهتر سفر زائران گفت: از مدت‌ها قبل تمهیداتی در راستای ارتقاء زیرساخت‌های رفاهی همچون رسیدگی به مساجد پایانه‌ها، ارتقاء امکانات نرم افزاری پیش فروش بلیت‌ها، ارتقاء اقدامات رفاهی و ... انجام شده است.

علیمردانی با اشاره به اینکه در هفته جاری اوج تقاضای سفر به مرز‌های غربی کشور خواهد بود، گفت: امروز و فردا (سه شنبه و چهارشنبه) اوج سفر‌ها خواهد بود و پیش بینی می‌شود از روز جمعه تقاضای اتوبوس و تاکسی برای سفر به مرز‌های غربی روند کاهشی خواهد داشت.

وی با اشاره به ایجاد عمود صفر در پایانه‌ها گفت: از آنجایی که سفر زائران از پایانه‌ها آغاز می‌شود با همکاری هیات‌های مذهبی اقدام به راه اندازی موکب‌های مختلف و عزاداری اقوام و برنامه دل نوشته‌های حسینی کردیم که در قالب عمود صفر به زائران خدمات ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه زائران می‌توانند از طریق اپلیکیشن خدمات شهری نسبت به رزرو بلیت سفر با ون اقدام کنند در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در روز‌های اوج، تعداد سفر‌ها چگونه خواهد بود، گفت: پیش بینی می‌شود که در روز‌های اوج سفر که روز‌های پیش رو است حتی تا ۱۰۰۰ سرویس اتوبوس هم از طریق پایانه‌ها مسافر جابجا شود و پیش بینی می‌شود که ۲۵۰ هزار مسافر از طریق پایانه‌ها به مرز‌های زمینی اعزام شوند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->